torsdag 9. februar 2012

Røde blomster i dag

Jeg liker å så, og jeg liker å plante, og jeg liker å stulle i hagen - 
men jeg liker også tøffe planter med stayer- evne!

Denne rosen her, f eks - den er plantet (av min forgjenger i hagen) alt for tett inntil en Barlind, står delvis i skygge, konkurrerer med skvallerkål,og bikkja som bodde her før (eller et annet dyr, jeg var jo ikke vitne) hadde gravd rundt den og knekt stammen på den stakkars busken.
Og maurene er så glade i bladlusene som selvsagt prøver seg at de bygger "tuen" sin opp rundt stammen. Jeg spyler, plukker og bruker grønnsåpe, maurene kommer tilbake.

Men rosen blomstrer fantastisk!
Store, røde roser.
                              Helt til frosten kommer!

8 kommentarer:

  1. hehe, liker sånne roser jeg, som holder ut og bare på trass blomstrer like fint som de som har perfekte forhold :)

    Og du, jeg husker altså ikke omjeg var innom her før og takket deg for at du har sagt ja til å stille opp og ta et skift på hagemessa. Det synes jeg var helt supert! Nå er det jo ikke sikkert det blir noe av, fremdeles ikke nok som har sagt de kan stå på stand, men vi krysser fingrene og uansett så blir det treff og jeg gleder meg til å se deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det blir jo kjempekjekt uansett stand eller ikke! Skal bli hyggelig å treffe deg og andre hagegale også.

      Slett
  2. Store vakre roser. Gleder meg til sommer nå. Velkommen i blogglandia forresten:)
    Randi

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Jeg trives riktig bra her inne, litt for godt, innimellom!
      Men det er så deilig å drømme seg bort i hagebilder nå mens vinteren dekker den virkelige hagen i snø...

      Slett
  3. En nydelig og tøff rose. Lykke til :-)

    SvarSlett
  4. Herlig, vakker og standhaftig bidrag. :)

    Lykke til!
    Jeg her et lite Løv lotteri på gang, så vil du være med så heng på. :)

    Lørdagshilsen fra Huldra

    SvarSlett
  5. Hanne, absolutt! Hagen er bitteliten, og det skulle bare være rosa - blå - lilla blomster + hvitt, da, men man kan jo ikke ta bort denne!

    Wenche, takk! I lige måde!

    Huldra, jeg henger meg på!

    SvarSlett