mandag 13. februar 2012

Fyrverkeri!

Mitt bidrag i dag er 
et festfyrverkeri av noen tulipaner!
Husker ikke, tipper det er Mostermann 
som har kjøpt dem (til meg, <3).

Nå er oransje ikke på noen måte 
min yndlingsfarge - 
i hagen er det stort sett rosa- lilla - blått, som sagt. Og litt hvitt, og litt krem, og så videre.

Men jeg innrømmer 
at jeg gjerne har ringblomster i kjøkkenhagen, og litt tagetes som jeg får av svigerfar, 
og så prøver jeg hvert år å så nye, spennede sorter blomkarse i nya, spennede farger - 
de viser seg hvert år, nesten uten unntak, 
å være - 
ja, oransje.

Jeg ble veldig inspirert av et bilde jeg så engang, cottage garden med orange og gule blomster som ringblomster, tagetes, sibirvalmue - og så dill. Det var utrolig vakkert, så jeg måtte prøve. Sådde ut i de ny- anlagte krydderhagene, men sneglene spiste opp en del av ringblomstspirene. Og  mye av tagetesen. Og alle dill- spirene. Så resultatet ble litt stusselig!

4 kommentarer:

  1. Sikke en skøn Tulipan, med masser af knald på farverne.

    Venlig hilsen
    Line Fauerholm
    www.fauerflora.dk

    SvarSlett
  2. Så flotte fargesterke tulipaner! En blir rett og slett glad av å se på dem!

    SvarSlett
  3. Line og krepsemor, Takk for hyggelige kommentarer!

    SvarSlett
  4. Oransje er ikke favoritten her hos meg heller, men de tulipanene lyser virkelig opp og gjør en glad.

    Lykke til :-)

    SvarSlett