søndag 15. april 2012

Tulipaner

i vårbedet mitt.
Jeg er jo ikke så glad i gult, 
men akkurat om våren må det være noe.

Vårbedet er kantet med primula, de fantes i hagen da vi kom hit, jeg har formert dem ved deling. Innenfor kommer det en rad med mini påskeliljer som skulle være rosa, men som ikke ble så pene. Like greit at de ikke har blomstret ennå! Og så er det litt perleblomster og russeblåstjerne innimellom.

Disse tulipanene plantet jeg i høst, det var ikke egentlig meningen de skulle på linje! Står litt mer spredt bak i bedet. Jeg synes de ble vakre, men husker nok ikke hva de heter...
Har jeg flaks, ligger eteiketten i garasjen!


5 kommentarer:

  1. Så fint! Nesten ingen av mine løker har kommet opp enda. Langs den ene siden av huset vårt kommer vel tulipanenen om et par uker. Ellers ser jeg at det dukker opp ting både her og der som ikke er klare til å blomstre enda.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vårbedet er i solveggen, her går snøen tidlig.
      Tulipanene er selvfølgelig en tidlig sort, i høst trodde vi nemlig at vi skulle ha visning på denne tiden...

      Sånn sett blomstrer de litt sent, men huset ble solgt, selv med snø i hagen!

      Slett
  2. Nydelige tulipaner! De ligner på de jeg har, som heter Tulipa tarda.
    Vårbedet ditt var riktig lekkert. Om våren er det helt greit med gult, for da trenger vi farger og gult setter meg i godt humør =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk!
      Tulipanenes blader hadde nydelig, nesten rosa kant langs bladene - høres det kjent ut?

      Slett
  3. Allerede blomstring av tulipaner - så vårlig og fint! Jeg er glad i gult på vår og sommer. Nå er det like før påskeliljene kommer ut her, herlig tid - selvom regnet øser ned og det er litt for kaldt.

    Ha en fortsatt fin uke :-)

    SvarSlett